سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصویر نور
بسم الله الرحمن الرحیم

الإمامُ الرِّضا علیه السلام :

أحسِنِ الظَّنَّ باللّه ِ؛ فإنّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ یقولُ : أنا عِندَ ظَنِّ عَبدِیَ المُؤمِنِ بی؛ إن خَیرا فخَیرا، و إن شَرّا فَشَرّا.

به خداوند گمان نیک ببر؛ زیرا خداى عزّ و جلّ مى فرماید: من نزد گمان بنده مؤمن خویشم؛ اگر گمانِ او به من نیک باشد، مطابق آن گمان با او رفتار کنم و اگر بد باشد نیز مطابق همان گمانِ بد با او عمل کنم    .

 

کافی،ج3، 72

 روایت حسن ظن به خدا

برای اندازه 1200*750 روی تصویر بزنید

دانلود پوستر روایت نورانی حسن ظن به خدا 1920*1200

 

تو بنده خالقی حکیم و مهربان هستی که خودش فرمود از رگ گردن به تو نزدیک تر است [1] و رحمن و رحیم است. پس جز اغوای شیطان رجیم چه باعث می شود که به این خداوند مهربان و بخشنده، سوء ظن کنی. و بدتر از آن -خدایی نخواسته- گرفتاری های خود را از او بدانی.

این همان اغوای شیطان است که سعی دارد با نفوذ در اندیشه و فطرت تو، بین تو و خالقت جدایی بیاندازد و آنچه از ابتلاء و امتحان و شر مخلوقات، یا آنچه از کیفر اعمال به تو رسیده را با سوء ظنی بدور از قدرشناسی از جانب خداوند سبحان بشماری.  

"مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللّهِ وَمَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ ..." [2] در این آیه شریفه تامل کن، که هر چه سیئة (نه امتحان و...) می رسد از خودت است و نتیجه دوری تو از نور و اثر عمل بد توست. وهر چه خیر می رسد از خداست. حال که خداوند راستگو تو را به این مهم خبر داده، چرا از سوء ظن و وسوسه شیطان پیروی می کنی و جانب خالق مهربان خود را رها می کنی و حال آنکه می دانی بازگشت تو به سوی اوست...

......................................................................................................

1-  وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ (ق؛ 16)  وما از رگ گردنش به او نزدیک تریم

2-  هر نیکى که به تو رسد از خداست و هر بدیى که به تو رسد از خود توست...(النساء؛ 79)



[ سه شنبه 94/10/15 ] [ 11:16 عصر ] [ مجتبی.ش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خداوند نور و رحمت، در این وبلاگ سعی شده مطالبی آسمانی و نورانی در قالب تصاویر و طرح هایی زیبا و جدید به علاقه مندان عزیز ارائه شود. اگر برای عزیزی رضایتی حاصل شد دعایم کند که همه محتاج دعا هستیم. دعا اثر دارد ...
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 143844