سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصویر نور
بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی علیه السلام     :

ما انقَضَتْ ساعَةٌ مِن دَهرِکَ إلاّ بِقِطعَةٍ مِن عُمرِکَ

هیچ لحظه اى از روزگار تو نگذشت، مگر با بخشى از عمر تو

غرر الحکم، جلد دوم، ح 7155 

لحظات و عمر

برای اندازه 1200*750 روی تصویر بزنید

دانلود پوستر روایت لحظات و عمر 2560*1600

 

همین دقایق حاضر عمرت را غنیمت بدان و در این روایت و آیه زیر اندیشه کن که فرمود؛ 


وَوُضِعَ الْکِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِینَ مُشْفِقِینَ مِمَّا فِیهِ وَیَقُولُونَ یَا وَیْلَتَنَا مَالِ هَ?ذَا الْکِتَابِ لَا یُغَادِرُ صَغِیرَةً وَلَا کَبِیرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا یَظْلِمُ رَبُّکَ أَحَدًا -الکهف؛ 49-

و نامه اعمال در میان نهاده شود، پس بزهکاران را بینی که از آنچه در آن است ترسان و نگرانند و گویند: ای وای بر ما، این چه نامهای است که هیچ گفتار و کردار کوچک و بزرگی را فرو نگذاشته مگر آن را در شمار آورده است، و هر چه کرده‌اند پیش رو بیابند، و پروردگار تو به هیچ کس ستم نکند. 


خاصه در دو بخش آیه بسیار بیاندیش؛  یکی آنجا که فرموده؛  «یَا وَیْلَتَنَا مَالِ هَ?ذَا الْکِتَابِ لَا یُغَادِرُ صَغِیرَةً وَلَا کَبِیرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا» که ای وای برما این چه کتابی است که فرو نگذاشته هیچ کوچک و بزرگی را مگر آنکه آنرا بشمار آورده... 

و دیگر در ادامه آیه که فرمود؛  «وَ وَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا» و بیابند آنچه عمل کرده اند حاضر...، یعنی خود عمل را حاضر بیابند و این همان معنای ثبت جزءجزء تاریخ عمر است.


پس غفلت ما جز بدبختی و خسارت ندارد و مانند سرخوشی غافلانه یک بدکار، قبل از محکمه ایی سنگین و عادلانه است. «ای دریده پوستین یوسفان / گرگ برخیزی از این خواب گران» 

پس باید به حال خود چاره ای کنیم، و خداوند یاری دهنده ایی توانا و مهربان است.



[ یکشنبه 94/10/27 ] [ 11:50 عصر ] [ مجتبی.ش ] [ نظرات () ]

امام علی علیه السلام؛

مَنْ قَاتَلَ جَهْلَهُ بِعِلْمِهِ فَازَ بِالْحَظِّ الْأَسْعَدِ

کسی که به وسیله علم خود با جهل و نادانیش پیکار کند به خوشبخت ترین بهره کامیاب گردیده

غررالحکم جلد 2 باب العلم

پوستر روایت جهل و علم

برای اندازه اصلی روی تصویر بزنید


هر چه می توانی، به علم نزدیک شو که علم ثروتی است که کم نمی شود و کمالی است که تو را تا سعادت ابدی همراهی می کند. پس فریب ظواهر مادی و تجمل دنیا را نخور و علم بگیر که از کجا آمده ایی؟ در کجا هستی؟؟ و پیش رویت چه مسیری است؟؟؟

سرگرم جزئیات دنیا و خود ساخته های بشری نشو، اگر چه ازآنها بهره می بری...

اما اصل مطلب را فدای خوشی و سرگرمی های هزار رنگ دنیا مکن ... به علم انس بگیر و ساعاتی از روز خود را به مطالعه و پرسش و تفکر اختصاص بده تا شریف شوی و بدان که سعادت در انتظار این سبک زندگی خواهد بود...

 


[ پنج شنبه 94/10/24 ] [ 11:46 عصر ] [ مجتبی.ش ] [ نظرات () ]

امیرالمومنینعلیه السلام،که سرور حکیمان و اندیشمندان عالم است، فرمودند؛

 

إنکم إنما خلقتم للآخره لا للدنیا و للبقاء لا للفناء

همانا شما فقط برای آخرت خلق شده اید نه برای دنیا، و برای بقاء و جاودانگی، نه برای نابودی

غررالحکم، ص 140_ 2478

 

پوستر سالمندی و مرگ


از قوه اندیشه و تخیل خود استفاده کن، دورتــرهایِ خود را به خاطر بیاور ... 

یا این مرحله را نخواهی دید، و یا قوه و توانی برایت نخواهد بود و پیر و خسته و چروکیده و ناتوان خــواهی بود ...

پس این ایام را غنیمت بدان و پاک و سالم و زیبا زندگی کن، تا در آخر دوره زندگی خود سربلند و آرام باشی،  و خاطراتی از زیبایی ها و گذشت ها و پاکی ها را با خود داشته باشی و با دلی آرام ......  منتظر ورود به عالم بقا باشی.

که این روایت شریف را شنیده ایی؛ (خلقتم للبقا لا للفنا) برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی ...

 

اندیشیدن تو را رشد می دهد، از آن نترس و به آن انس بگیر...


[ چهارشنبه 94/10/23 ] [ 11:13 عصر ] [ مجتبی.ش ] [ نظرات () ]

وقت شما تمام شد ...

نزدیکانت تورا با خاک می پوشانند، زیرا برای اجتماع زندگان مضر هستی ...

بخواب!، همان خوابی که دوست داشتی، اما بیدار نخواهی شد ...

دیگر  به قانون و مدرک و  اعتبار اجتماعی نیازی نداری ...

شـادی و غم و جدال دنیا، دیگر برای تو نیست ...

حمام رفته ای!، اما دیگر عرق نخواهی کرد ...

آرام و بی صدا، منتظر  بمان ...

پوستر وقت تمام ...

برای اندازه 1200*800 روی تصویر بزنید

دانلود پوستر وقت تمام ... 1800*1200


این نویسنده گرفتار زنده است که می نویسد و تو که می خوانی هم زنده هستی؛ پس به خود رحم کن و مدتی در این فرمایشات نورانی امیر همه مومنان عالم تامل نما و کار و مشغله را واگذار ... ابزار دنیا رحم و فهم ندارند که ما را واگذارند و ما باید به خود ترحم کنیم و مدتی به حال و احوال خویش برسیم، تا خدایی نخواسته رفته رفته از وادی آدمیت سقوط نکنیم ...

امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: اى بندگان خدا از مرگ و نزدیک بودنش بترسید، و آمادگى‏ هاى لازم را براى مرگ فراهم کنید، که مرگ جریانى بزرگ و مشکلى سنگین به همراه خواهد آورد: یا خیرى که پس از آن شرّى وجود نخواهد داشت، و یا شرّى که هرگز نیکى با آن نخواهد بود.
پس چه کسى از عمل کننده براى بهشت، به بهشت نزدیک‏تر و چه کسى از عمل کننده براى آتش، به آتش نزدیک‏تر است.
شما همه شکار آماده مرگ مى‏ باشید: اگر توقّف کنید شما را مى‏ گیرد، و اگر فرار کنید به شما مى ‏رسد. مرگ از سایه شما به شما نزدیک‏تر است... 
«نهج البلاغه، نامه 27»

و در جای دیگری فرمودند؛

مرگ نابود کننده لذّت‏‌ها، تیره کننده خواهش‏‌هاى نفسانى، و دور کننده اهداف شماست، مرگ دیدار کننده ‌اى دوست نداشتنى، هماوردى شکست ناپذیر و کینه توزى است که بازخواست نمى ‌شود.
دام‏‌هاى خود را هم اکنون بر دست و پاى شما آویخته، و سختى‏‌هایش شما را فرا گرفته، و تیرهاى خود را به سوى شما پرتاب کرده است. قهرش بزرگ، و دشمنى او پیاپى و تیرش خطا نمى‏‌کند. 
چه زود است که سایه‏‌هاى مرگ، و شدّت دردهاى آن، و تیرگى‏‌هاى لحظه جان کندن، و بیهوشى سکرات مرگ، و ناراحتى و خارج شدن روح از بدن، و تاریکى چشم پوشیدن از دنیا، و تلخى خاطره‏‌ها، شما را فرا گیرد... 
«نهج البلاغه؛ خطبه 230»


[ یکشنبه 94/10/20 ] [ 3:14 عصر ] [ مجتبی.ش ] [ نظرات () ]

امیرالمومنین علیه السلام

مَنْ کَثُرَتْ فِکْرَتُهُ حَسُنَتْ عَاقِبَتُه‏ (غررالحکم/باب الفکر/ح65)

کسی که اندیشه اش بسیار باشد عاقبتش نیکو شود.

 

پوستر روایت کثرت تفکر ...

برای اندازه 1200*800 روی تصویر بزنید

دانلود پوستر روایت کثرت تفکر ... 1920*1280

 

ارزش اندیشه و جایگاه تفکر در باور دین مبین اسلام از امثال این روایات نورانی روشن می شود که چه مقدار آیات وحی و روایات نبی مکرم صلی الله علیه وآله و جانشینان معصوم ایشان علیهم السلام بر تفکر و علم تاکید فرمودند.

بنابراین رواست که هر مسلمان و هر طالب سعادت حقیقی به اندیشه بیشتر خو کند و مقداری از شبانه روزش را به مطالعه و تفکر و تعلم بگذراند. این کار رفته رفته حجابهای جهل و تحیر را کنار می زند و باورها را نظم می بخشد و حق و باطل را روز بروز روشن تر می کند. برای طی این مسیر اندیشه درست و همراهی انصاف و روح حقیقت جویی بدون تعصب ضروری است والا اندیشه ابزاری مانند شمشیر می شود که هر کس به سود خود آنرا به کار می برد و در جهت منافع و میل خود از آن بهره می برد. و این ضد اندیشمندی و حقیقت جویی است.

ای کسی که عمر دوباره نخواهی داشت و روزی که از تو برود باز نمی گردد!!! وقت اندیشه را برای خودت محفوظ بدار و در آن ساعت دلت را از هر تعصب و هوس و میل خالی کن و خالصانه بدنبال حقیقت باش. خداوند قلوب حقیقت جویان را هدایت خواهد کرد. 

در راه مقدس حقیقت جویی از مطالعه و سوال از متخصص بهره ببر و معیار را اندیشه منصفانه خود قرار بده و بر تحقیق جدی در مجهولات خود همت کن که راه رسیدن به جان حقیقت راهی نیست که هر مدعی پر قیل و قالی مرد آن باشد.

 


[ شنبه 94/10/19 ] [ 12:24 صبح ] [ مجتبی.ش ] [ نظرات () ]

رسولُ اللّهِ (صلی الله علیه و آله)

النَّظَرُ فی ثَلاثَةِ أشیاءَ عِبادَةٌ: النَّظَرُ فی وَجهِ الوالِدَینِ، و فی المُصحَفِ، و فی البَحرِ.

 نگریستن در سه چیز عبادت است: نگاه کردن در روی پدر و مادر، و در قرآن، و در دریا.

...............

صحیفة الإمام الرِّضا، ص 90، ح 19؛ 

میزان الحکمه، ج 12، ص 236، ح 20314.

.................

ســـوی دریــا رفته اند و رفته ایم ما بـــــارها

هـر دو تفـریح است، امــا این کجـا و آن کـجـا


پوستر نظر به دریا عبادت است

برای اندازه 1200*800 روی تصویر بزنید

دانلود پوستر روایت عبادت چشم 1800*1200 

..................

 

به پدر و مادرت نگاه کرامت و محبت بیانداز و عاشقانه سعادت ایشان را از خداوند سبحان طلب کن، حتی اگر در وظایفشان نسبت به تو کوتاهی کرده باشند. چرا که این نگاه عبادی و این دعاها در حقیقت امر سعادت و کمال خودت را نزدیک و نزدیک تر می کند و درهای خیر و توجه الهی را بر تو می گشاید تا جایی که نزدیک است خداوند سبحان صاحب این کمال و ادب را برگزیند.

بدان که بسیار بودند!، و بسیار بودند بزرگانی که به همین واسطه خوشبختی و سعادت و لذت دو دنیا را بهره خود کردند و گویی شاه کلید گنج بزرگی نصیبشان شده بود. پس خود را دوست بدار، و حق محبت به خود را ادا کن و غفلت زده و سرگردان نمان.

به این رشته عزت آور الهی چنگ بزن. نگاه کن! ببین چگونه درهای رحمت و هدایت الهی یکی یکی درب قلوب ما را می زند و ما در تردید و حیرتیم و عملی پیش نمی فرستیم... . پناه ببریم بر ذات پاک الهی.

 

بــرگ عیـشی به گـــور خویش فرست

کـس نیـــارد ز پـس تــو پیش فـــرست



[ پنج شنبه 94/10/17 ] [ 12:32 صبح ] [ مجتبی.ش ] [ نظرات () ]

الإمامُ الرِّضا علیه السلام :

أحسِنِ الظَّنَّ باللّه ِ؛ فإنّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ یقولُ : أنا عِندَ ظَنِّ عَبدِیَ المُؤمِنِ بی؛ إن خَیرا فخَیرا، و إن شَرّا فَشَرّا.

به خداوند گمان نیک ببر؛ زیرا خداى عزّ و جلّ مى فرماید: من نزد گمان بنده مؤمن خویشم؛ اگر گمانِ او به من نیک باشد، مطابق آن گمان با او رفتار کنم و اگر بد باشد نیز مطابق همان گمانِ بد با او عمل کنم    .

 

کافی،ج3، 72

 روایت حسن ظن به خدا

برای اندازه 1200*750 روی تصویر بزنید

دانلود پوستر روایت نورانی حسن ظن به خدا 1920*1200

 

تو بنده خالقی حکیم و مهربان هستی که خودش فرمود از رگ گردن به تو نزدیک تر است [1] و رحمن و رحیم است. پس جز اغوای شیطان رجیم چه باعث می شود که به این خداوند مهربان و بخشنده، سوء ظن کنی. و بدتر از آن -خدایی نخواسته- گرفتاری های خود را از او بدانی.

این همان اغوای شیطان است که سعی دارد با نفوذ در اندیشه و فطرت تو، بین تو و خالقت جدایی بیاندازد و آنچه از ابتلاء و امتحان و شر مخلوقات، یا آنچه از کیفر اعمال به تو رسیده را با سوء ظنی بدور از قدرشناسی از جانب خداوند سبحان بشماری.  

"مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللّهِ وَمَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ ..." [2] در این آیه شریفه تامل کن، که هر چه سیئة (نه امتحان و...) می رسد از خودت است و نتیجه دوری تو از نور و اثر عمل بد توست. وهر چه خیر می رسد از خداست. حال که خداوند راستگو تو را به این مهم خبر داده، چرا از سوء ظن و وسوسه شیطان پیروی می کنی و جانب خالق مهربان خود را رها می کنی و حال آنکه می دانی بازگشت تو به سوی اوست...

......................................................................................................

1-  وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ (ق؛ 16)  وما از رگ گردنش به او نزدیک تریم

2-  هر نیکى که به تو رسد از خداست و هر بدیى که به تو رسد از خود توست...(النساء؛ 79)



[ سه شنبه 94/10/15 ] [ 11:16 عصر ] [ مجتبی.ش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خداوند نور و رحمت، در این وبلاگ سعی شده مطالبی آسمانی و نورانی در قالب تصاویر و طرح هایی زیبا و جدید به علاقه مندان عزیز ارائه شود. اگر برای عزیزی رضایتی حاصل شد دعایم کند که همه محتاج دعا هستیم. دعا اثر دارد ...
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 143383